28.10.2018 ЗАСЕДАНИЕ КРУЖКА на ТЕМУ:
ДВИЖЕНИЯ ТЕЛА
Участники кружка: 1 курс ИСИТ, 2 курс ИБ и ИСИТ
TOPIC: BODY MOVEMENTS
ДВИЖЕНИЯ ТЕЛА
Участники кружка: 1 курс ИСИТ, 2 курс ИБ и ИСИТ
TOPIC: BODY MOVEMENTS
Students were speaking about daily movements they can do.
Which of them are easy or difficult for them to do?
Which of them fancy them?
How many of them do they do very often and why?
They use some examples to let their groupmates to remember them.
For instance:
1. I bent to pick up a pencil. - я наклонился, чтобы поднять карандаш.
2. The suitcase is so heavy I can't carry it, I can only pull it. - Чемодан такой тяжелый, я не могу его нести, я смогу только тащить его.
3. He didn't want him to see anyone that's why tiptoed into the room. - Он не хотел, чтобы кто-нибудь видел его, поэтому он вошел в комнату на цыпочках.
4. He puts on gloves to fix his car - Он надевает перчатки, чтобы починить машину.
как лучше запомнить данные глаголы?
ОтветитьУдалитьИспользовать данные глаголы в диалогической речи.
ОтветитьУдалить